Δευτέρα, 8 Ιανουαρίου 2018

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Μητρόπολη Καλαμαριάς ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ και ΤΕΛΕΙ μεικτούς γάμους (Ορθοδόξων με αιρετικούς). ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ.

Στο θέμα αναφερθήκαμε ήδη εδώ,
στην  ηχογραφημένη τηλεφωνική συνομιλία
όπου ο ιερέας,  υπεύθυνος του γραφείου γάμων της Ιεράς Μητρόπολης Καλαμαριάς,
ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕ ότι ΔΕΝ υπάρχει πρόβλημα με τους "μεικτούς" γάμους,

Το αρχικό βίντεο δεν υπάρχει πλέον.
Για κακή τους τύχη όμως το είχαμε αποθηκεύσει, και το δημοσιοποιούμε σήμερα από το κανάλι μας, μαζί με την σημερινή μας αποκάλυψη :




Σήμερα αποκαλύπτουμε ότι στην ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ της μητρόπολης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς, αναφέρεται ότι :


Προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται:

(...)
•) Στην περίπτωση γάμου μεταξύ Χριστιανού Ορθόδοξου και Καθολικού ή Προτεστάντη όπου το ζευγάρι επιθυμεί να τελέσει 2 μυστήρια, θα πρέπει το μυστήριο στην ορθόδοξη εκκλησία να είναι το τελευταίο. Αυτό, διότι η Ορθόδοξη εκκλησία δεν αναγνωρίζει το γάμο που έγινε στην Καθολική εκκλησία, ενώ το αντίθετο ισχύει και τότε θα υπάρχει πρόβλημα διγαμίας.
(...)
•) Σε μικτό γάμο, υπεύθυνη δήλωση του ετερόθρησκου ότι τα παιδιά θα βαπτιστούν και θα ανατραφούν ορθόδοξα.



Το Κολλυμπάρι είναι ΕΔΩ
Πάτε τώρα να προσκυνήσετε τον "ορθόδοξο" επίσκοπο που "ορθοτομεί" τον λόγο της αληθείας..


Τελικά πόσο μπορεί να διαφθείρει έναν άνθρωπο η κοσμική (δεσποτική) εξουσία. 
Δύο δεκαετίες μετά, ΔΕΝ τον αναγνωρίζεις ...


Ομάδα εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" 

37 σχόλια:

Argiris Milonas είπε...

Και οχι μονο αλλα και στην ημαθια αναγνωριζονται αυτοι οι γαμοι,και εχει τελεστει τουλαχιστον ενας τετοιος γαμος

Ανώνυμος είπε...

Μέχρι τον 7ο αιώνα γίνονταν γάμοι μεικτοί στην Εκκλησία μας! Ανάμεσα σε κόρες βασιλιάδων ορθοδόξων και γιούς παγανιστών βασιλιάδων, ή αιρετικών, με βάση την λογική σας η Εκκλησία έσφαλλε μέχρι τον 7ο αιώνα! Ο γάμος δεν είναι δογματικό θέμα.

Διαβάστε λίγη ιστορία, Φειδά , Στεφανίδη. Καλή μας φώτιση.

SCRIPTA MANENT είπε...

1965 - ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

Αρση ακοινωνησίας επίσημα απο το 1965
Οι μικτοί γάμοι το βάπτισμα των παπικων και προτεσταντων και το κοινό ποτήριο, υπάρχουν εδω και δεκαετίες.
Στο Κολυμπάρι τα νομιμοποίησαν.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

1) Β Κορ. 6,14
Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; 15 τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; 16 τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. 17 διὸ ἐξέλθατε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, 18 καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα, καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.

2) Ο γάμος είναι μυστήριο της εκκλησίας μας.
Από πότε παίρνουν μέρος στα μυστήρια και αιρετικοί ή και "παγανιστές"!
Δηλαδή έδιναν στους "παγανιστές" ή στους μουσουλμάνους να προσκυνήσουν το ευαγγέλιο;
Πως γίνεται ένας που δεν είναι μέλος της Ορθόδοξης εκκλησίας να δεχθεί Ορθόδοξο μυστήριο;
Συγνώμη αλλά μάλλον εσύ έχεις πλήρη άγνοια και της ιστορίας και της θεολογίας

3) Στο βίντεο ο πιστός κάνει ευθέως την ερώτηση. Υπάρχει ο Ιερός Κανόνας της Οικουμενικής Συνόδου; Η Ιερά Σύνοδος της Ελλάδος (που επικαλείται ο ιερέας του γραφείου της μητρόπολης Καλαμαριάς -αμφιβάλουμε αν υπάρχει σχετική απόφαση), είναι πάνω από τις Οικουμενικές Συνόδους;

4)Εμείς γνωρίζουμε ένα σωρό Αγίες και μάρτυρες που προτίμησαν τον θάνατο παρά να πάρουν ως σύζυγο έναν ειδωλολάτρη ή έναν μουσουλμάνο (άφθονα παραδείγματα μέχρι και επί τουρκοκρατίας).

5) σχετική ερώτηση - απάντηση εδώ: http://orthodoxanswers.gr/%CE%A4%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B2%CE%BB%CE%AD%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%89%CE%B8%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9/

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Στηριγμένοι οι Πατέρες της Eκκλησία μας, όπως ο Mέγας Bασίλειος, σʼ αυτές κυρίως τις δύο αγιογραφικές προτάσεις όρισαν πως: «Δεν επιτρέπεται σε ορθόδοξο άνδρα να συνάψει γάμο με αιρετική γυναίκα ή και το αντίθετο» (Mεγ. Bασίλειος, Στ΄ 72).

Kανόνες Oικουμενικών Συνόδων κι όχι μόνο, κατηγορηματικά αποφαίνονται:
Oι Oρθόδοξοι, κληρικοί και λαϊκοί, δεν θα πρέπει να παντρεύουν τα παιδιά τους με αιρετικούς.
«Mη δειν τους της Eκκλησίας αδιαφόρως πρός Γάμου κοινωνίαν συνάπτειν τά εαυτών παιδία αιρετικοίς»
Δ΄ Oικουμ. Σύνοδος κανών 14·
Σύνοδος Λαοδικείας Kανόνες 10, 31, 33, 37·
ΣT΄ Oικουμ. Σύνοδος Kανών 72 και Σύνοδος Kαρθαγένης Kανών 29

SCRIPTA MANENT είπε...

8.36
Μην μπερδεύεις την πολιτική με την εκκλησία.
Εκείνη την εποχή σκοτώναν τ΄αδέρφια τους για να μην χάσουν τον θρόνο και εσυ συζητάς για τον γάμο της βοσκοπούλας.
Η μήπως τότε δεν υπήρχαν αμαρτωλοί;

Ο Θεόδωρος ο Στουδίτης ακριβώς γι αυτόν τον λόγο έκοψε το μνημόσυνο του Ορθοδόξου Πατριάρχη και αγίου Ταράσιου, γιατί έκανε παράνομο γάμο στον αυτοκράτορα, καθώς χώρισε την βασίλησα και παντρεύτηκε την φιληνάδα του [ ουδείς αναμάρτητος]

Θα το κάνουμε κι εμεις νόμο;
Βασικά έχει γίνει...
Πόσοι δεσποτάδες παντρεύουν δίγαμους και τρίγαμους;;

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να ρωτήσω αν κάνει ένας Ορθόδοξος να κάνει γάμο με μια άθεη ή με μια μουσουλμάνα.

Ανώνυμος είπε...

Αν η μέλλουσα-ον γυναίκα ή άντρας σου είναι άθεος ή άθεη, τι νόημα έχει να ζητάς να την φέρεις στην εκκλησία για να παντρευτεί; Δεν είναι παράλογο;
Αν είναι μουσουλμάνος ή μουσουλμάνα πως θα τελέσει ορθόδοξο γάμο;

Ο γάμος για εσένα είναι μέσο σωτηρίας, για να μπείτε μέσα από την κοινή δοκιμασία μαζί στον Παράδεισο ή κοινωνικό γεγονός;

Εσύ θα μετέχεις της μυστηριακής ζωής της εκκλησίας, θα νηστεύεις, θα μεταλαμβάνεις και η επιθυμητή-ος άθεος -η σύζυγος σου θα κοιμάται στο σπίτι και θα τρώει κρέας και αρτήσιμα; Ή θα προσεύχεται κάθε μέρα στον Αλλάχ; Σε αναπαύει μια τέτοια σχέση;

Στυλιανός είπε...

Γιατί όλοι αυτοί οι ανώνυμοι πετάνε ανοησίες;

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ο "Στυλιανός" αναφέρεται στον σχολιαστή:
9 Ιανουαρίου 2018 - 12:40 π.μ.

(καθυστερήσαμε να δημοσιεύσουμε την απάντηση του επόμενου ανωνύμου).

Ανώνυμος είπε...

Ο,τι λενε οι ιεροι Κανονες.
Εμενα η αδελφη του πατερα μου,μετα τον πολεμο γνωρισε ιταλο κ τον παντρευτηκε κ ορθοδοξα κ καθολικα στην ιταλια οπου πηγαν.Το αποτελεσμα το πρωτο τεκνο το βαπτισαν ορθοδοξα,το δευτερο καθολικα,μιλαμε εποχες που η εκκλησια δεν ηταν αυτη που ειναι τωρα.Επιλογος;εγινε κ η θεια μου καθολικη στην πιστη κ τα παιδια τους ο ορθοδοξος βαπτισε καθολικα ττα παιδια του,ο καθολικος κανονικα,ξεμπερδευε κ τι να πει κανεις με το μπλεξιμο.Και ερωτω τι χαθηκε κ σε ποιο δρομο;;; ;;;;

Το σχολιο των 10.17 ειναι σωστο,με μια διαφορα που πρεπει να ειπωθη,,,,οτι,υπαρχει πληρης ταυτιση σε ζευγη ορθοδοξα ,αλλα επειδη η πνευματικη ζωη ειναι πορεια με πολλα σκαμπανευασματα,πολλοι τα παρατανε,οπως και το αντιθετο που εχω δει πως εκει που αυτοι τα παρατανε αλλοι τα αρχιζουν και συνεχιζουν σταθερα και αμετακλειτα.Γι'αυτο ειναι δυσκολο να μιλησει κανεις,επειδη ο καθενας ειναι και διαφορετικος .Αλλα υπαρχουν και αλλα που πρεπει να δουμε.
Οπως π.χ τεκνα της εκκλησιας που ο ενας ανηκε στους παλιοημερολογιτες παντρευτηκε τον αλλο που ηταν με το νεο στην παλιοημερολογιτικη εκκλησια και τα παιδια τους τα βαπτισαν με το νεο η με το παλιο...και εκει ειναι θεμα διοτι δεν γνωριζει κανεις εαν αυτοι ειναι νημφευμενοι και αν τα παιδια τους πραγματι βαπτισμενα.Βλεπουμε ποσο κακο ειναι οι αιρεσεις και τα σχισματα .Τωρα μας προεκυψαν οι αιρεσεις και να φανταστει κανεις ζευγαρια που ο ενας ειναι οικουμενιστης και ο αλλος ορθοδοξωτατος ,τι προβληματα παρουσιαζονται στις σχεσεις τους.
Δυστυχως ο διαβολος εργαζεται νηχθημερον ινα καταστρεψει τους παντες...

Βασιλειάδης είπε...

Και γιατί ο Παύλος λέει:"Ο αδελφός που έχει γυναίκα άπιστη να μην την αφήσει...'';

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ξέρεις ο Θεός σου χάρισε μυαλό, δεν είναι κακό να το χρησιμοποιείς.

Κάποιοι γνώρισαν τον Χριστό στα χρόνια του Χριστού.
Επικαλείσαι γιατί ο Παύλος δεν τους πρότεινε να χωρίσουν από τους άπιστους συζύγους τους! Αφενός γιατί με την υποδειγματική τους συμπεριφορά μπορεί να τους κάνουν κι αυτούς χριστιανούς. Αφετέρου γιατί τα προβλήματα που θα προκαλούσαν θα ήταν ακόμη περισσότερα με το διαζύγιο. Σκέψου την θέση της γυναίκας τότε. Πως θα επιβίωνε;

Και εσύ χρησιμοποιείς εκείνη την εποχή ως δικαιολογία για να παντρευόμαστε σήμερα απίστους!
Το τι λέει ο Παύλος για το ποιον να διαλέγουν ως σύζυγο, σου το γράψαμε.
Έλεος δηλαδή με ορισμένους. Ψάχνετε εξαιρέσεις για να δικαιολογήσετε την προδοσία. Που τις βρίσκετε τις δικαιολογίες. Εκεί στα μητροπολιτικά γραφεία καμιά πιο έξυπνη ιδέα δεν έχουν να σας πουν.

Argiris Milonas είπε...

Στα μητροπολιτικα γραφεια,εχω ακουσει και εγω να λενε αυτο το εδαφιο ως επιχειρημα για να δικαιολογησουν και να θεσουν το ειδικο ως γενικο και κανονα κατα των κανονων.Φυσικα απο μητροπολιτικο το ακουσα.Να σας πω και μερικα αλλα εαν θελετε οπως(για τη μη αντιδραση στο νομοσχεδιο για τις "εκφυλες"):"οι ερμαφροδιτοι ειναι ενα μικρο ποσοστο",δηλαδη σκεψου ανθρωπε το λαθος που εκανε ο θεος με τους ερμαφροδιτους και πως αυτοι βολευονται,και δεξου αναντιρητα και τους εκφυλους.Αυτο απο αγιοριτη.Αλλο:υπακοη και οχι αντιδραση γιατι στο τιμονι της εκκλησιας ειναι ο κυριος και θα την οδηγησει σε καθε περιπτωση σε ασφαλες λιμανι.Αυτο και απο μητροπολιτικο και απο αγιοριτη το εφαγα ως δικαιολογια,βεβαια οταν τους ρωτησα:μα καλα αυτο οι μαρτυρες οι αγωνιστες ομολογητες οι αγιοι δεν το ηξεραν;μπηκαν σφινα στο εργο του χριστου για την καθοδηγηση της εκκλησιας χωρις να Τον ρωτησουν;Εκει δε λενε τιποτα και παντα καταληγουν στο εταιρο τελευταια:εισαι εσυ αρκουντως πνευματικος για να αντιδρασεις ορθα;δηλαδη μονο αγιος εφαρμοζει τον γραπτο λογο του Κυριου ή προσπαθει να τον εφαρμοσει στη ζωη του,ή πρεπει να εισαι στο σταδιο του φωτισμου για να δεις την προσβολη στον χριστο και την εκκλησια Του,και να κραξεις εστω ως πετρα.Ο ληστης ειναι στον παραδεισο με τον Κυριο,αλλα αυτοι ξεχνουν οτι τον κερδισε γιατι ειχε την καρδια να μιλησει για την αδικια και την προσβολη που εγινε σε Αυτον που ηταν διπλα του,και μαλιστα οντας απιστος και μη γνωριζων τιποτα για την θεοτητα Του.Και σε εμας που φανερωθηκε ως θεος και "δηλωσαμε"δικοι Του δεν πρεπει υπερασπιση ή αγωνας υπερ Του κατα τους εκκλησιαστικους.

Στυλιανός είπε...

Πολύ απλά κύριε Βασιλειάδη ο απόστολος μιλάει για τους συζύγους και όχι αν διαβάσετε προσεχτικά για την "αγαπητικιά". Τουτέστιν ο απόστολος μιλάει για τους ήδη νυμφευμένους - ύπανδρες όπου ένας από τους 2 γύρισε στον Χρίστο (βλέπε αγία Μόνικα) και όχι να υπανδρευτεί η γυναίκα και να νυμφευτεί ο άνδρας άπιστους. Ό σκοπός του ανθρώπου είναι να σωθεί και όχι να γαμεύοντε, δίνει τον γάμο ώς οικονομία για την πνευματική ασθένεια μας, να μην πέσουμε στην πορνεία, όποτε ο γάμος είναι μέσο σωτηρίας και όχι σκοπός ζωής. Οπότε για να είναι μέσο σωτηρίας πρέπει ο ένας να βοηθάει το άλλον όπως στο μοναστήρι. Ποίος ο σκοπός να νυμφευτώ άπιστη - αιρετική; Για να κολαστώ, Τότε ο γάμος σε κολάζει όποτε καλλίτερα να μην γίνει.

Ανώνυμος είπε...

Σχετική με το άρθρο και τα μυστήρια των οικουμενιστών είναι η χριστουγεννιάτικη ομιλία του γέροντος Μεθοδίου
https://www.youtube.com/watch?v=L2zHaSt5RJc

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Για να δείτε που καταντάμε, όταν καταργούμε τους κανόνες:

Ιερέας χώρισε, συζεί με άλλη, μάλιστα την άφησε και έγκυο, και ποδοπατώντας όλους τους Ιερούς Κανόνες, συνεχίζει να είναι εφημέριος και παρακαλάει να μην αποσχιματιστεί!

http://www.thestival.gr/society/item/357949-o-golgothas-tou-papa-me-tin-xarlei-ti-zitaei-apo-ti-mitropoli-dimitriados

Ανώνυμος είπε...

Σχολιάζετε χωρίς να έχετε μελετήσει εκκλησιαστική ιστορία, ειρωνεύεστε οτι καλό είναι να χρησιμοποιούμε το μυαλό που μας έδωσε ο Θεός, αραδιάζατε κανόνες και γνώμες αγίων αλλά παραβλέπετε όσα έκανε η Εκκλησία επί 600 χρόνια. Πάντρευε ορθοδόξους με παγανιστές και αιρετικούς.

Η έλλειψη γνώσεων φαίνεται από το γεγονός ότι ο κύριος που απορεί ότι έδιναν οι ιερείς το Ευαγγέλιο να το ασπαστεί ο παγανιστής δεν έχει ιδέα πως γινόταν ο γάμος τότε. Νομίζει ότι ίσχυε το τωρινό τυπικό. Γιατί μιλάτε χωρίς να έχετε διαβάσει αδελφοί μου; Η τοποθέτηση επί παντός ενώ δεν υπάρχουν οι απαραίτητες γνώσεις βλάπτει. Όσο για τον γάμο ότι είναι μυστήριο δεν υπάρχει απόφαση τοπικής η οικουμενικής συνόδου που να ονομάζει το γάμο μυστήριο με την έννοια της Θ. Μετάληψης και του Βαπτίσματος. Από την παπική σύνοδο της Λυών πήραν οι ανατολικοί τον αριθμό των 7 μυστηρίων, το 1274 επί αυτοκράτορος Μιχαήλ του 8ου του αζυμίτου. Και το αναφέρει πρώτη φορά ο άγιος Συμεών Θεσ/κης το 1429.

Ο α. Ιωάννης δαμασκηνός όριζε τα μυστήρια τρία, βάπτισμα, θ.μετάληψη, χρίσμα, ο α. Θεόδωρος ο στουδίτης έξι, τα τρία προηγούμενα και το μοναχικό σχήμα, την κηδεία, και την ιερωσύνη, χωρίς να περιλαμβάνει το γάμο, αν πάμε πιο πίσω στους αιώνες οι άγιοι μιλούν μόνο για τρία μυστήρια. Αυτά του Ιωάννου του δαμασκηνού.

Για λόγους προστασίας των πιστών απαγόρεψαν οι κανόνες τους μεικτούς γάμους όχι γιατί ο γάμος είναι μυστήριο. Αντί να ειρωνεύεστε και να κατακρίνετε διαβάστε εκκλησιαστική ιστορία και μετά καταδικάστε μας.

Αν θέλετε να πείθετε ότι έχετε δίκαιο, να έχετε χριστιανική στάση διαλόγου και όχι εμπαθή. Τί σημαίνει ανώνυμοι, κάποιος δηλ. που εμφανίζεται ως Κώστας, φέρνω παράδειγμα μόνο, ξέρετε ότι τον λένε Κώστα;

Ανώνυμος είπε...

Kαι είπε Κύριος ο Θεός. Ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον. Ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν... Τω δε Αδάμ ουχ ευρέθη βοηθός όμοιος αυτώ.. Kαι έλαβε μίαν των πλευρών αυτού, και ενεπλήρωσε σάρκα αντ' αυτής. Kαι ωκοδόμησεν ο Θεός την πλευράν, ην έλαβε από του Αδάμ, εις γυναίκα. Kαι ήγαγεν αυτήν προς τον Αδάμ. Και είπεν Αδάμ· τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου. Αύτη κληθήσεται γυνή, ότι εκ του ανδρός αυτής ελήφθη. Ένεκεν τούτου καταλείψει (θα εγκαταλείψει) άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα, και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού. Kαι έσονται (θα ενωθούν) οι δύο εις σάρκα μίαν, Γεν. β', 18-24.

Ο σκοπός του γάμου είναι η κοινωνικότητα όπως λέει το εδάφιο της Γέννεσης ''Ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον'' και όχι η οικονομία για να μην πέφτει ο άνθρωπος στη πορνεία. Αυτό μία πτυχή όχι ο σκοπός του γάμου. Υπάρχουν έγγαμοι που έφτασαν σε ύψη αρετής που δεν έφτασαν ερημίτες. Η Εκκλησία ευλογεί τον γάμο με όμορφες ευχές από τους συζύγους της Π. Δ. Έχουμε εκατομμύρια αγίους εγγάμους.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Κάποιοι έχουν βαλθεί να ΞΕΠΑΣΤΡΕΨΟΥΝ, να ΞΕΡΙΖΩΣΟΥΝ κάθε αξία, κάθε ηθική, κάθε Ιερός Κανόνα από την Ορθοδοξια μας:

Διάβασε λοιπόν:
«Το Μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγώ δέ λέγω εἰς Χριστόν καί εἰς τήν Ἐκκλησίαν» (Ἐφεσ. Ε΄,32).
Πότε τα λέει αυτά ο απόστολος Παύλος;
Μετά το 700 μχ;;;

Έλεος δηλαδή. Έλεος.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ο γάμος είναι "μυστήριο" γιατί μέσω αυτού οι 2 σύζυγοι, μέλλοντες γονείς, γίνονται συνδημιουργοί του Θεού.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ο γάμος, όπως και όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, μέχρι την εποχή της Τουρκοκρατίας, ήταν συνδεδεμένος με τη Θεία Λειτουργία. Και αυτό γιατί η Θεία Ευχαριστία μπορεί να εμπνέει την αγάπη στους συζύγους, να στηρίζει την αμοιβαιότητα, τη συνοχή και την αποκλειστικότητα και να προσανατολίζει τη ζωή του ζευγαριού και της οικογένειας προς τη Βασιλεία του Θεού.

http://www.paravouniotissa.gr/index.php/component/k2/item/70-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B1-%CE%BC%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%85


Βλέπεις τότε δεν σκεφτόταν να παντρευτούν αθέους ή αιρετικούς! Τώραμας προέκυψαν οι οικουμενιστές θεολόγοι.

Βασιλειάδης είπε...

Τα Μυστήρια της Εκκλησίας είναι 12.

Argiris Milonas είπε...

Προς το ανωνυμο στο 2:17.Ακομη και αν δεχθουμε οτι μπορει η εκκλησια να παντρεψει ορθοδοξο με αθεο ή εταιροδοξο,που δε βλεπω το λογο γιατι αυτοι οι ανθρωποι να πανε σε ορθοδοξο ναο και οχι σε δημαρχο,δε μπορει να το κανει σε εγνωσμενους εχθρους του Κυριου,δηλαδη παπικους.Γιατι απλα και ο γαμος ειναι συμπροσευχη και αυτο απαγορευετε

Στυλιανός είπε...

Αγαπητέ παιδαγωγέ νομίζω φτάνει, αιρετικό άνθρωπο μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παρετού.

Ανώνυμος είπε...

Ο παιδαγωγός φέρει ως ''απόδειξη το εδάφιο προς Εφεσιους 5, 32. Γράφει σχολιάζοντας, ''Διάβασε λοιπόν:
«Το Μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγώ δέ λέγω εἰς Χριστόν καί εἰς τήν Ἐκκλησίαν» (Ἐφεσ. Ε΄,32).''

Πάμε να δούμε σε ποίο μυστήριο αναφέρεται ο Παύλος, στο γάμο ή σε κάτι άλλο;

Καινη Διαθήκη, Μετάφραση Βιβλικής Εταιρείας, 2003, 4 καθηγητών με έγκριση από Οικουμενικό Πατριαρχείο, Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, Εκκλησία Ελλάδος και Κύπρου, σελ, 463, Εφεσίους κ. 5 στ. 31-32, ''Γι' αυτό -λέει η Αγία Γραφή- θα εγκαταλείψει ο άντρας τον πατέρα και την μητέρα του για να ζήσει μαζί με την γυναίκα του, θα γίνουν οι δύο τους ένας άνθρωπος. Σ' αυτά τα λόγια κρύβεται ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΓΩ ΣΑΣ ΛΕΩ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.''

Αυτή είναι η έννοια του εδαφίου αφού υπάρχει το ''εις'' στην αρχαία μορφή του κειμένου. Επιτρέπεται παιδαγωγός να αγνοείτε την έννοια των αρχαίων λέξεων της ελληνικης μας γλώσσας;

Εκτός αν σφάλλουν και οι 5 αρμόδιες επιτροπές των ορθοδόξων τοπικών εκκλησιών που ενέκριναν την μετάφραση του κειμένου και σεις ξέρετε καλύτερα.. Αντε καλή μας φώτιση γιατί η άγνοια πάει σύννεφο.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ στυλιανέ αν δεν γνωρίζεις τα δόγματα της ορθοδόξου Εκκλησίας κάθισε μελέτησε πρώτα και μετά κατέταξε τον όποιον στην τάξη των αιρετικών. Είναι αιρετικός ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός που δεν αναγνώριζε τον γάμο ως μυστήριο και ο όσιος Θεόδωρος ο στουδίτης και ο όσιος Ιώβ ο Ιασίτης και ομολογητής;

Αν θέλετε να είστε χριστιανοί να αντικρούετε τα επιχειρήματα. Με διάλογο φαίνεται η αλήθεια. Όποιος έχει την αλήθεια με το μέρος του δεν φοβάται τον διάλογο. Όποιος θάβει τον συνομιλητή του συνειδητά υπηρετεί το εγώ του και όχι την αλήθεια. Αυτά με αγάπη.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Δηλαδή για να καταλάβουμε, δεν υφίσταται πρόβλημα τέλεσης γάμου με αιρετικούς γιατί ο γάμος δεν είναι μυστήριο;
Αυτό μας λέτε τώρα;
Το λένε και άλλοι οικουμενιστές αυτό ή είναι η νέα γραμμή που την διαδίδουμε σιγά σιγά μέχρι να την συνηθίσει ο κόσμος (κ οι θεολόγοι) σαν το ναρκωτικό;

Argiris Milonas είπε...

Ο γαμος ειναι μυστηριο φυσικα,και μυστηριακα γινεται η ενωση των συζηγων,λαι ετσι υπαρχει ενωση πνευματικη εκτος της σωματικης.Αυτο και αν ειναι μυστηριο,εμφανεστατο.Για ας μας εξηγησει ο παραπανω ανωνυμος τι θεωρει μυστηριο ο ιδιος και τι η εκκλησια.

Ανώνυμος είπε...

Μυστήριο με την απόλυτη εννοια σύμφωνα με την επίσημη και καταγεγραμμένη θέση των αγίων πατέρων είναι Ένα και Μόνο, η Σαρκωσις του Λόγου. Η λήψη της ανθρωπίνου φύσεως από το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Μύστήριο μέγα το ονομάζει ο Παύλος ούκ ολίγες φορές.

Δεν απαγορεύεται δογματικώς να εισέλθει ο μη χριστιανός σε γάμου κοινωνία με πιστό, αν και εφόσον ο πιστός χριστιανός ξέρει την πίστη του και δεν γίνει εν τέλει αιρετικός όπως ο σύντροφός του ή άθεος. Διότι δεν είναι ο γάμος δόγμα!!!

Το ιδανικό θα ήταν και οι δύο σύζυγοι να είναι πιστοί συνειδητοί χριστιανοί. Αλλά αλλοίμονο, σήμερα οι πλειονότητα των λεγομένων ορθοδόξων ζευγαριών δεν ξέρουν τίποτα από την ορθοδοξη πιστη τους. Αυτό δεν μας ενοχλεί;

Εφόσον λοιπόν ο γάμος δεν είναι μυστήριο -και αυτό το λένε πολλοί άγιοι της πρώτης χιλιετίας και δεν με αφορά αν το δανείζονται οι σημερινοί οικουμενιστές- προτιμώ έναν πιστό χριστιανό να πάρει μία χλιαρή σύζυγο ή αιρετική και να την κάνει με το παράδειγμα του πιστή και συνειδητή παρά την κατεστημένη παράδοση που έρχονται εις γάμου κοινωνία δύο ΉΔΗ συνευρισκομένοι ορθόδοξοι και κάνουν έναν γάμο που δεν αποτελεί μέσω αγιασμού αλλά τυπική συμβίωση.

Η Εκκλησία για λόγους προστασίας των αδυνάμων απαγόρευσε τους μεικτούς γάμους, αλλά οι ευγενείς, οι πρίγκιπες και οι βασιλείς για λόγους πολιτικών συνήθως σκοπιμοτήτων δεν υπολόγιζαν την θέση της Εκκλησίας, το αυτό έκαναν και οι Επίσκοποι που συνήθως τους έφεραν εις κοινωνία γάμου. (Αν τολμούσαν ας μην το έκαναν). Άρα όλοι μας έχουμε χάσει την αποστολική διαδοχή λόγω αυτών των επί πολλών αιώνων γάμων που τελούσαν επίσκοποι παρά κανόνας;

Οι λέξεις μυστήριο, ή μυστήρια έχει ανα τους αιώνες πολλές σημασίες, αναλόγως την συνάφεια του κειμένου και σε τί αναφέρεται ο άγιος ή μή, πατέρας. Αν μιλά πχ για την Θεία Ευχαριστία συνήθως μιλούσαν στον πληθυντικό, ελεγαν ''μυστήρια'' εννοώντας την Θεία Ευχαριστία, και όχι κάποια μυστήρια πολλά στον αριθμό.

Ανώνυμος είπε...

Βιβλικά έχουμε ως τεκμηριωμένο μυστήριο την βάπτιση διότι αναλύει το πνευματικό της περιεχόμενο ο Παύλος, λέγωντας πως βαπτιζόμεθα εις τον θάνατον του Κυρίου και ανασταινώμεθα εξερχόμενοι του ύδατος. Επίσης είναι εντολή του Κυρίου, ''πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς'' κλπ... Βιβλικώς έχουμε ως μυστήριο και την έλευση του Παρακλήτου στον βαπτιζόμενο με την επίθεση των χειρών των αποστόλων. Τέλος ως μυστήριο εσχατολογικού περιεχομένου έχουμε την Θεία κοινωνία που λαμβάνει χώρα από την συμμετοχή στο κοινό δείπνο της κλάσεως του άρτου και της πόσεως του οίνου που μας το παρέδωσε ο ίδιος ο Κύριος ως κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του.

Ο γάμος είναι ευλογημένη ένωση δύο παρθένων συζύγων από την Εκκλησία και απαγορεύεται η λύσις του παρά μόνο λόγω πορνείας ενός εκ των δύο μελών. Δεν αγγίζει το δόγμα. Η ρήσις του Παύλου στην Α΄ Κορ. κεφ. 7, περί χριστιανού που είναι με μή χριστιανή δεν διευκρινίζει αν είναι γάμος δύο πρώην παγανιστών που ο ένας κατόπιν πίστεψε στον Κύριο. Δεν μπορεί να εξαχθεί κάτι τέτοιο από το κείμενο. Μην παραβλέπετε τα λόγια του Παύλου που λέει ότι ο/η μη χριστιανός/η σύζυγος ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ/Η ΣΥΖΥΓΟ και τα παιδιά τους δεν θεωρούνται ακάθαρτα όπως των ειδωλολατρών γιατί και αυτά μπήκαν στο χώρο του θεού! Και τελειώνει ο ΠΆΥΛΟΣ, ''ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΓΥΝΑΙΚΑ ΊΣΩΣ ΣΏΣΕΙΣ ΤΟΝ ΆΝΤΡΑ ΣΟΥ, Ή ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΆΝΤΡΑ ΙΣΩΣ ΣΏΣΕΙΣ ΤΗΝ ΓΥΝΑΊΚΑ ΣΟΥ''. ΣΕΛ 395.

Οι αγίες μάρτυρες προτίμησαν τον θάνατο από το να αλλάξουν την πίστη τους επειδή τις πίεζαν οι μέλλοντες σύζυγοί τους, είτε παγανιστές είτε μωαμεθανοί, όχι απαραιτήτως γιατί θα έπαιρναν αλλόπιστο. Η παλακίδα του αγίου Αχμέτ, η νεαρή ρωσίδα, που την άφησε να είναι χριστιανή και οι χιλιάδες χριστιανές που σκλαβώθηκαν ήταν σύζυγοι ή παλακίδες με την βία σαφώς, αλλά αντιστέκονταν ως θανάτου όταν ήταν να αλλάξουν την πίστη τους. Πολλές αντιστάθηκαν ακόμη και στον γάμο κι ας τις άφηναν να παραμείνουν χριστιανές, αυτό τους έλεγε η συνείδηση τους και το σεβόμεθα. Μακάρι και εμείς να δώσουμε την ζωή μας για τον Χριστό μας όπως εκείνες.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία. Καλή μας έρευνα! και φώτιση!

Ανώνυμος είπε...

Για όποιον βλέπει συνομωσίες σε όσα λέμε και προσωπικές απόψεις ας μας βρει κανόνα που να ονομάζει τον γάμο μυστήριο όπως λχ την Θεία Ευχαριστία.

PRIEST FAITH είπε...

Φίλε Προτεστάντη στην ιστορία της εκκλησίας εχουν ερθει τα πάνω κάτω και πραγματα που γινόταν δεν γίνονται και πραγματα που γινονται δεν γινόταν
Παντρεμενοι επισκοποι - σημερα απαγορευεται
Κοινωνια πιστων από το ποτηρι – σημερα με την λαβιδα
Βαπτισμα στην ηλικια του Χριστου – σημερα στους 5 μηνες
Καθημερινη θεια κοινωνια αξιως - σημερα συχνα η αραιά και αναξιως να ειστε σιγουροι

Μετα από αρκετες γνώμες, η εκκλησία κατέληξε στον αριθμό των μυστηρίων να είναι 7 και μεσα σε αυτά και ο γάμος.
Ας πούμε ότι ο γάμος δεν είναι μυστηριο
Το βαπτισμα όμως είναι και μάλιστα το πρώτο. Πως λοιπον θα παντρευτεις την Γερμανίδα αβάπτιστη? Και την επόμενη Κυριακή θα μεταλάβει η αβάπτιστη Γερμανίδα, και θα λαβει το μυστηριο της ευχαριστίας?
Τα μυστηρια είναι για τα μελη της εκκλησίας και όχι για μια θρησκευτική λεσχη γι αυτό και για να γίνεις μέλος της εκκλησίας θα πρεπει να βαπτιστείς υποχρεωτικά
Τοτε προς τι η ιεραποστολες 2000 χρονων εάν δεν υπαρχει θέμα??
Προς τι η εντολη του Χριστου μαθητευσατε παντα τα εθνη και βαπτισατε εις το ονομα της αγιας Τριαδος?
Προς τι η εντολή του Χριστού ο πιστευσας και βαπτισθείς ούτος σωθήσεται??
Μολις ακυρωσες την αποστολή του Χριστου στην γη παρουσιαζοντας τα όλα ως μια αχρηστη πραξη φιλε

Ευχομαι να γινεις και ορθοδοξος

Argiris Milonas είπε...

Μα αυτη ειναι η προσπαθεια τους,να μαγαρισουν τα σωστικα μυστηρια που παρεδωσε ο ιδιος ο χριστος με τον λογο Του νομιζωντας οτι θα πετυχουν να μην ισχυει στο τελος αυτος ο λογος,προσπαθουν να αδυνατησουν την ισχυ των μυστηριων δειχνωντας οτι οι αναγκες επιβαλουν οικονομιες που πρεπει να βαζουν εκ των πραγματων στην ακρη την ακριβεια στην τηρηση τους,αρα και μη τηρηση του λογου;νομιζουν ετσι οτι καθιστουν αδυναμο ανακολουθο και ψευτη τον ιδιο τον χριστο και τα πραδωμενα απο Αυτον μυστηρια.Τις πιο πολλες φορες θετουν ελαφρα τη καρδια τον λογο Του και την τηρηση με ακριβεια στα μυστηρια που απορεουν απο αυτον υπο καθε οικονομια,και για καθε λογο,συνηθως "αγαπητικο".Επιδιωκουν να μην τηρουντε με ακριβεια τα μυστηρια ωστε να καθισταται ανακριβης ο ιδιος ο χριστος και ανισχυρος ο λογος Του.Ας ξερουν ομως οτι ο λογος ισχυει εστω και αν δεν τηρηται.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε πριεστ φειθ, καμία σχέση όσα γράφω με όσα κατάλαβες, κάνε μια σοβαρή προσπάθεια να απαντησεις σε όσα γράφω και μην συγχέεις αυτά που γράφω με αυτά που καταλαβαίνεις ότι δήθεν γράφω. Υπάρχει απόσταση χαώδης.

Διάβασες κάπου να γράφω να κοινωνήσει η προτεστάντισα γερμανίδα; Για σοβαρό διάλογο να στέκεστε σε όσα γράφουν οι συνομιλητές σας, μην βάζετε στο στόμα του λόγια που δεν είπε και δεν έγραψε.

Είμαι ορθόδοξος χριστιανός, το πώς κατέληξες να με βαπτίσεις προτεστάντη μόνο η φαντασία σου το ξέρει. Λέω φαντασία διότι επικαλούμαι αγίους που ως γνωστόν τους αγίους οι προστεστάντες δεν τους παραδέχονται. Άρα πως φαντάζεσαι ότι είμαι προτεστάντης; Επειδή δεν έχεις απαντήσεις μου έβαλες ταμπέλα;

Το σκεπτικό μου δεν καταργεί το σωτηριολογικό έργο του Κυρίου, αν διάβαζες προσεκτικώς τί γράφουν οι συνομιλητές σου και εσύ και οι λοιποί δεν θα είσασταν εκτός θέματος.

Τέλος από μένα λόγω απόστασης αντιλήψεως και κατανόησης των ελληνικών. Ευχαριστώ και δεν θα σας ξανα ενοχλήσω. Καλή μετάνοια σε όλους μας.

Στυλιανός είπε...

Το καλλίτερο που είπες απ'ολες τις ανοησίες σου. " Ευχαριστώ και δεν θα σας ξανα ενοχλήσω. Καλή μετάνοια σε όλους μας."
Επίσης καλά είναι να έχεις ένα προφίλ διότι σαν ανώνυμος πετάς ότι ανοησία σου έρθει και δεν χρεώνεσαι και τίποτα.

Ανώνυμος είπε...

Προς αδελφό Στυλιανό. Οι χριστιανοί από το λόγο τους φαίνονται, εκ του περισεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα λέει ο Κύριος. Να είσαι συγχωρεμένος και καλή μετάνοια.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν κάπου προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.